luni, 12 iulie 2010

Exorcismul


Exorcismul

Exorcismul este un act public al bisericii, savarsit cu autoritate, in numele lui Iisus Christos prin care cere ca o persoana sau un obiect sa fie aparat impotriva influentei demonilor .Posesiunea demonica contine: vorbirea unei limbi necunoscute posedatului sau intelegerea ei; dezvaluirea unor lucruri aflate la mare distanta sau ascunse; puteri fizice anormale tinand seama de varsta sau conditia persoanei respective.Rezistenta puternică impotriva orică\aror influenţe divine , forta fizica surprinzatoare (Mc 5,3s; Fapte 19,16), tulburări in functiile organice, vorbirea altcuiva prin intermediul indracitului (Mc 1,24.34; 3,11; 5,7.9-12; Mt 8,29; Lc 4,34.41; 8,28; Fapte 16,17; 19,15). ranirea propriei persoane (Mc 5,5) si tentative de sinucidere (Mc 9,22). purtare agresiva si nelinistita, furie (Mc 1,23; 5,7; 9,18.20), putere de perceptie iesita din comun, cunostinte supranaturale, divinatie (Mc 1,24.34; 3,11; 5,7; 9,20; Lc 4,41; Fapte 16,17; 19,15), fenomene extraordinare la plecarea demonului: crampe, strigate, caderi la pamant (Mc 1,26; 5,13; 9,26; Lc 4,35-41; Fapte 8,7).

Desfasurarea exorcismului (ritualul romano-catolic)

Exorcismul solemn cuprinde urmatoarele elemente, potrivit ritualului romano-catolic din 1614 (ritualul a fost revizuit în 1999, dar majoritatea exorcistilor prefera sa-l folosească pe cel vechi):

  • pregătirea preotului exorcist, prin spovedanie si celebrarea Sfiintei Liturghii
  • Litania tuturor Sfintilor
  • Tatăl nostru
  • Psalmul 53/54
  • rugăciune de eliberare
  • poruncă adresată demonului, prin care i se cere să-şi dezvăluie numele şi momentul în care va ieşi, precum şi de a nu-i mai dăuna posedatului
  • Citiri din Evanghelie: In 1, 1-14,Mc 16, 15-18,Lc 10, 17-20 Lc 11, 14-22
  • Rugăciune pentru a cere puterea de ataca demonul
  • Punand patrafirul pe gatul posedatului, mana dreapta pe capul lui si facand semnul crucii pe fruntea si pe pieptul acestuia, precum si asupra celor de fata, preotul rosteste 3 exorcisme, prin care se porunceste diavolului să iasa din posedat, facandu-i loc lui Christos. Acestea pot fi repetate de mai multe ori, pana la eliberarea completă

PSALMUL 53
Al lui David.

1. Dumnezeule, întru numele Tău mântuieşte-mă şi întru puterea Ta mă judecă.
2. Dumnezeule, auzi rugăciunea mea, ia aminte cuvintele gurii mele!
3. Că străinii s-au ridicat împotriva mea şi cei tari au căutat sufletul meu şi n-au pus pe Dumnezeu înaintea lor.
4. Dar iată, Dumnezeu ajută mie şi Domnul este sprijinul sufletului meu.
5. Întoarce-va cele rele vrăjmaşilor mei; cu adevărul Tău îi vei pierde pe ei.
6. De bunăvoie voi jertfi ţie; lăuda-voi numele Tău, Doamne, că este bun,
7. Că din tot necazul m-ai izbăvit şi spre vrăjmaşii mei a privit ochiul meu.

PSALMUL 54
Al lui David.

1. Auzi, Dumnezeule, rugăciunea mea şi nu trece cu vederea ruga mea.
2. Ia aminte spre mine şi mă ascultă; mâhnitu-m-am întru neliniştea mea şi m-am tulburat de glasul vrăjmaşului şi de necazul păcătosului.
3. Că a abătut asupra mea fărădelege şi întru mânie m-a vrăjmăşit.
4. Inima mea s-a tulburat întru mine şi frica morţii a căzut peste mine;
5. Teamă şi cutremur au venit asupra mea şi m-a acoperit întunericul.
6. Şi am zis: Cine-mi va da mie aripi ca de porumbel, ca să zbor şi să mă odihnesc?
7. Iată m-aş îndepărta fugind şi m-aş sălăşlui în pustiu.
8. Aşteptat-am pe Dumnezeu, Cel ce mă mântuieşte de puţinătatea sufletului şi de vifor.
9. Nimiceşte-i, Doamne şi împarte limbile lor, că am văzut fărădelege şi dezbinare în cetate.
10. Ziua şi noaptea o va înconjura pe ea peste zidurile ei; fărădelege şi osteneală în mijlocul ei şi nedreptate;
11. Şi n-a lipsit din uliţele ei camătă şi vicleşug.
12. Că de m-ar fi ocărât vrăjmaşul, aş fi răbdat;
13. Şi dacă cel ce mă urăşte s-ar fi fălit împotriva mea, m-aş fi ascuns de el.
14. Iar tu, omule, asemenea mie, căpetenia mea şi cunoscutul meu,
15. Care împreună cu mine te-ai îndulcit de mâncări, în casa lui Dumnezeu am umblat în acelaşi gând!
16. Să vină moartea peste ei şi să se coboare în iad de vii,
17. Căci vicleşug este în locaşurile lor, în mijlocul lor.
18. Iar eu, către Dumnezeu am strigat, şi Domnul m-a auzit pe mine.
19. Seara şi dimineaţa şi la amiezi spune-voi, voi vesti, şi va auzi glasul meu.
20. Izbăvi-va cu pace sufletul meu de cei ce se apropie de mine, că mulţi erau împotriva mea.
21. Auzi-va Dumnezeu şi-i va smeri pe ei, Cel ce este mai înainte de veci.
22. Că nu este în ei îndreptare şi nu s-au temut de Dumnezeu. Întins-au mâinile împotriva aliaţilor lor,
23. Întinat-au legământul Lui. Risipiţi au fost de mânia feţei Lui şi s-au apropiat inimile lor;
24. Muiatu-s-au cuvintele lor mai mult decât untdelemnul, dar ele sunt săgeţi.
25. Aruncă spre Domnul grija ta şi El te va hrăni; nu va da în veac clătinare dreptului.
26. Iar Tu, Dumnezeule, îi vei coborî pe ei în groapa stricăciunii.
27. Bărbaţii vărsători de sânge şi vicleni nu vor ajunge la jumătatea zilelor lor; iar eu voi nădăjdui spre Tine, Doamne.

Surse Vikipedia, Biblia,posneg.wordpress.com

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu